Publié le 5 novembre 2024 à 20h00
Malaysia Airlines à la 42ème place au classement ATRA 2013
Publié le 14 mars 2014 à 14h00 par Alain Nguyen
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EasyJet a commenté :
14 mars 2014 - 14 h 14 min
Je doute de la véracité de ce classement… A en croire les événements réels au quotidien, les reports d’Aviation Herald, les compagnies US sont très souvent frappés par des soucis mécaniques ou de maintenance (Tail strike, dépressurisation, Engine Shut Down, Fumée en cabine).
Comment peut on nous parler de sécurité ou de sérieux en la matière avec tant d’anomalies constatées en vol?
Mon propos pourrait aussi s’étendre à EK qui cumule les “Engine Shut Down in flight” sur un certain nombre de ses A380… Il est vrai que ces incidents n’entrainent pas de crash dans une large majorité de cas (fort heureusement, l’aéronautique est conçue pour parer à un large panel d’incidents en vol), mais leur récurrence démontre un certain laisser aller sur la maintenance voire obsolescence de certaines machines.
Anto a commenté :
14 mars 2014 - 15 h 36 min
A mon avis il faut aussi tenir compte du fait que les USA a eux seuls ont quasiment le tiers du traffic aerien mondial au dessus de leur tetes. Statistiquement ils sont plus sujets aux soucis.
Americas a commenté :
14 mars 2014 - 14 h 16 min
“Des critères quantitatifs comme l’âge moyen de la flotte, ou qualitatifs comme l’homogénéité de la flotte, font l’objet d’analyses mathématiques pour générer un indicateur synthétique de sécurité et un classement multicritère”
AMR, 4ème dans ce classement : 10 modèles différents 13,6 ans de moyenne d’âge générale
MH : 7 modèles différents 7,2 ans de moyenne d’âge générale
Il n’y aurait pas comme un bug dans leur analyse mathématique ?
Xavier a commenté :
14 mars 2014 - 14 h 59 min
Les classements de sécurité ne valent rien. Un article à lire sur le sujet : http://blog-peuravion.fr/2014/02/classements-de-securite-que-valent-ils-reellement/
Bravo a commenté :
14 mars 2014 - 18 h 05 min
Air France en 13ieme position……. c’est un peu tot pour le poisson d’avril non ?
chief pilot a commenté :
14 mars 2014 - 20 h 50 min
La sécurité au niveau mondial est globalement bonne ,avec des records jamais atteints dans l’histoire du transport aérien ces deux dernières années,hormis le continent Africain et la Russie .Par contre les incidents plus ou moins graves et que se terminent plutot bien sont innombrables;On peut voir le bon coté de la chose en se disant que cela aussi montre la maturité de ce moyen de transport dans le fait que par le passé le moindre problème pouvait tourner a la catastrophe;Dire que telle ou telle compagnie offre plus de sécurité que telle autre semble très subjectif suivant les critères retenus… d’ou les hurlements de certains a la lecture de divers classements;Globalement toutes les compagnies qu’elles soient Européennes, Américaines ou Asiatiques ont travaillé dans le bon sens pour arriver a ces bons résultats ,mais rien n’est jamais acquis et il ne faudrait pas se relacher
Morgan a commenté :
14 mars 2014 - 22 h 44 min
Est-ce que c’est le même genre d’agences qui “notent” les pays? Si oui avec “leurs systèmes” on va droit à la décadence…Pauvre monde…
Vondubarragh a commenté :
15 mars 2014 - 2 h 54 min
The engines remained connected to satellites as part of a Boeing maintenance routine, and Boeing has confirmed the aircraft remained flying for five full hours after it “vanished” from radar. Obviously the Malaysian military really did track this plane as they originally stated. Someone forced them to back down, only to have Boeing blow it wide open once and for all.
THIS RE-CONFIRMS AN AWACS HIJACKING, THEY REMEMBERED TO JAM RADAR AND THE TRANSPONDER, BUT DID NOT TAKE INTO ACCOUNT ALL DETAILS AND MISSED A HUGE ONE. …………..Now…..anyone to challenge or bring more info on this ??????????????
Vondubarragh a commenté :
15 mars 2014 - 2 h 56 min
The Malaysian military tracked this plane for a full hour with military radar after it “vanished from civilian radar because “the transponders were switched off” (B.S.) radar is radar, it does not need a “transponder” to track a plane. And Awacs would have shut down any transponder for a plane kidnapping anyway, it took no terrorist to do it. Radar is there to prevent private planes which have no transponders from hitting commercial ones among other things, and if radar can see a private plane that has no transponder it certainly can see a huge jumbo jet. So you can take the transponder lies and trash them.
But the plane DID disappear from civilian radar even though military radar tracked it for a now admitted full hour longer. Only an AWACS type system could do this. When I refer to Awacs in this context, it means any plane that looks like this, and they have multiple purposes, not only radar.could make a plane disappear from civilian radar while at 36,000 feet yet still be visible on military radar? ONE THING, and it looks like a UFO (as some have speculated) only it’s attached to a boeing jet – the antenna on a U.S. Air Force AWACS plane. The fact that this missing jet vanished from civilian radar yet remained visible on more robust military radars proves well enough for me that this indeed was an AWACS hijacking, just like we saw on 9/11 where AWACS planes were seen on video observing if not controlling the crashes into the twin towers. Once the plane flew far enough West, Awacs was obviously enough to jam both civilian and military radars, probably because they entered a zone where the angle of both incoming signals allowed for their simultaneous cancellation. That is where the plane finally “vanished” forever, an hour after the “official” vanishing act. The final vanish happened while at 29,500 feet.
Vondubarragh a commenté :
15 mars 2014 - 2 h 58 min
In this scenario, we now have: The plane did a u-turn and flew the other way for a now admitted full hour. THAT supports the Awacs story.
Obvious fake photoshopping of “terrorists”. THAT supports the Awacs story.
Cell phones still ringing, which would only be possible with a safe landing. THAT supports the Awacs story
Missing black boxes. THAT supports the Awacs story (the plane is obviously intact)
A reason to electronically hijack the airplane – 20 top people from a semiconductor firm that works defense, with employees working for countries that are not allies yet VERY powerful – THAT supports the Awacs story
And the GRAND FINALE: PLANE DISAPPEARS FROM CIVILIAN RADARS WHILE REMAINING VISIBLE ON MILITARY RADARS. THAT supports the Awacs story and pushes it to the forefront of logic like a tsunami on a beach umbrella, if THAT does not raise a few eyebrows people are sleeping.
And I’d have to say the CIA’s obvious pushing of B.S. regarding this supports the Awacs story as well; If this plane shows up somewhere in pieces now, it was electronically hijacked by an AWACS plane – the same type seen on 9/11, and the people were offloaded and questioned (engineers probably waterboarded for defense secrets). IF that plane shows up in pieces now it happened last night, not three days ago FINAL ANSWER.
Vondubarragh a commenté :
15 mars 2014 - 3 h 06 min
Bisounours days are well over !!!!!!!!! But again, people might be busy watching football, reading statistics and so on……………je vois déjà les réponses se former. The real thing is that we will never know !!!!!! Mais une chose est sure, the USA has something to do with it. TAKE IT FROM AN AMERICAN LIVING ABROAD. Our government has always lied about everything so far but we are too busy watching the TELL A LIE VISION: TELIEVISION. By the way, I have worked for American Airlines for some years and it remind me of an old, not that old but forgotten story. A bonne entendeur ……………or transponder ……salut